Avui dimecres 17 de juny hem rebut la visita d’un grup de veïns i veïnes del Baix Llobregat que treballen per recuperar la memòria històrica dels orígens del Monestir de Valldonzella.
Han vingut en representació de 7 entitats: ARES (Associació de Recerca i Estudis de Sant Feliu), CES (Centre d’Estudis Santjustencs), SOM COLLSEROLA, SEAS (Secció Excursionista de l’Ateneu Santjustenc), Ateneu Santfeliuenc, Arrels Locals i l’Agrupració Excursionista Sant Llorenç, les tres de Sant Feliu de Llobregat, i acompanyats per l’Arquitecte Joan Albert Adell i la historiadora d’art Montserrat Pagès que els assessoren.
Durant la visita han explicat a la Mare Abadessa Àngels Cornellà i la Mare Priora Núria Illas totes les tasques que porten a terme a la zona de Santa Creu d’Olorda i, concretament, a l’Ermita de Santa Margarida, el nucli primigeni de les joves que, cap a l’any 1147, van començar a viure en comunitat a l’anomenada Vall de les Donzelles i que el 1237 es fundà el Monestir de Valldonzella.
Per a la comunitat ha estat molt emocionant veure que hi ha un grup de persones i entitats que els uneix Valldonzella i que segueixen treballant per preservar i difondre la història dels seus orígens i fundació. La trobada ha estat una magnífica oportunitat per compartir coneixements, records i projectes de futur, tot reforçant els vincles entre el monestir i el territori que el va veure néixer.
Des de la comunitat de Valldonzella volem expressar el nostre agraïment a totes les persones i entitats implicades per la seva dedicació, entusiasme i compromís amb la recuperació de la memòria històrica. Confiem que aquesta col·laboració continuï donant fruits i contribueixi a mantenir viva la història i el llegat espiritual, cultural i patrimonial de Valldonzella per a les generacions futures.
Com a detall han portat un dossier amb tota la informació i han dipositat un ram de 7 roses a la imatge de la Mare de Déu del Cor: una de cada entitat i recordant les 7 germanes que hi ha ara a Valldonzella.
Després de la recepció han fet un recorregut pel Monestir amb la Mare Núria i en el que s’hi han afegit altres membres de les entitats i han pogut seguir parlant de Valldonzella.
Moltes gràcies per la vostra visita i ajudar-nos a mantenir viu el nom i l’esperit de Valldonzella.
Pregarem per tots vosaltres


